﷯ ﷯﷯﷯﷯﷯﷯﷯﷯﷯﷯﷯﷯﷯﷯﷯﷯﷯﷯﷯ ﷯﷯﷯﷯Easy Install Instructions:﷯﷯﷯1. Copy the Code﷯﷯2. Log in to your Blogger account
and go to "Manage Layout" from the Blogger Dashboard﷯﷯3. Click on the "Edit HTML" tab.﷯﷯4. Delete the code already in the "Edit Template" box and paste the new code in.﷯﷯5. Click BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS ?

الخميس، 10 سبتمبر 2009

تحدث لكي اعرفك

المقولة دي بسمعها كثثير جدا (تحدث لكي اعرفك)

وفي ناس كتير جدا مقتنعة بيها وفعلا بتطبقها في حياتها في تعاملها مع الناس

يمكن الواحد لما بيتكلم كتير ادام حد من خلال كلامة الناس بتقدر تتعرف علي شخصيتة

او تكون علي الاقل فكرة عنها بس انا بامانة مش بقتنع بالمقولة دي خالص

لان في دراسة في علم النفس بتقول انا كل انسان لة ما يعرف بي
فلتات اللسان

يعني ممكن الشخص دة يتكلم ويتكلم ويتكلم ويديك عنة فكرة معينة وفجاء مرة واحدة ومن غير قصد من الشخص دة

تظهر الشخصية الحقيقية لذلك الشخص وتظهر فكرة جديدة خالص عنة

بس الاحظتة حاجة بجد ان مش الكلام بس البيحدد الشخصية يعني التعامل والعشرة وفي مقولة تانية بتقول


(تعرف فلان قولت اة قالك عاشرتة قولت لا قالك يبقي ماتعرافوش )

يعني انا شايفة ان المقولتين دول لو اتجمعوا مع بعض او عملنا بيهم مع بعض ممكن فعلا نقدر نعرف الشخص البتعامل معاة فعلا

يعني العوزة اقولة مش حاجة واحدة ممكن تخليني اعرف بيها الحد الادامي لا ممكن تكون اكتر من حاجة

ولا انتم اية رايكم في البقولة

الفهم حاجة يبقي برافو علية

2 التعليقات:

lonely girl يقول...

بالظبط كده يا توتا

انا متفقه جدااااااا مع المقولتين وخاصه المقوله الاولى

ومش المقصود بيها الكلام بمعناه الحرفى

ولكن المقصود ان تكلم وتناقش وتعامل مع الغير فييتضح اتجاه فكرك وشخصيتك

ومع التعامل والمعاشره تثبت الفكره او يتضح عكسها

TOTAAA2000 يقول...

.انا بقي متفقة مع المقولتين الصراحة وشايفة ان كل واحدة فيهم بتكمل التانية